2010. július 15., csütörtök

Biztonsági Kérdés

A DEKRA (Német Járműfelügyeleti Egyesület) különleges töréstesztet hajtott végre két új 5-ös BMW-vel. Az autók közötti különbség az volt, hogy az egyik autó fékezésére is képes adaptív tempomattal volt felvértezve, míg a másik nem volt ellátva ezzel az extrával. 64 km/órás becsapódás esetén az adaptív tempomattal nem rendelkező autó utascellája ugyan nem sérült, de az orr-rész igen jelentős sérüléseket szerzett. A másik jármű, amelyben élesítve volt a rendszer, az ütközés előtti pillanatokban 64-ről 40 km/órára lassította le az autót, elkerülve ezzel a jelentős károkat. Az Euro-NCAP tesztjein természetesen nem lehet bekapcsolva az ilyesfajta rendszer, de ezzel még inkább nyilvánvalóvá vált, hogy a fékezésre is képes tempomat korántsem felesleges extra, hiszen súlyos baleseteket lehet elkerülni segítségével. Az új 5-ös egyébként remekelt az Euro-NCAP töréstesztjén, hiszen maximális, ötcsillagos minősítést szerzett, kiváló részeredményekkel. Felnőttutas-védelemben 93%, gyermekutas-védelemben 83%, míg gyalogosvédelemben 78% került az autó neve mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése