2010. november 2., kedd

Seat Ibe

A nagyobb képekér, katt a képekre.

Élvezetes Sportcoupe nulla emisszióval.

A SEAT IBE karakterének középpontjában a vezetés dinamikus élménye áll, ami a tanulmánymodell tűzpiros színét látva is azonnal egyértelmű.

  1. A jövő generáció városi közlekedésének dinamikus koncepciómodellje
  2. A SEAT design-stílusának látványos fejlődése
  3. Compact sportcoupe kiemelkedő mindennapos használhatósággal
  4. 75 kilowattos (102 LE) elektromos hajtásrendszer nulla emisszióval
  5. IBE connect a személyre szabott infotainment szolgálatában
  6. Az elektromos mobilitás spanyolországi szakmai hátterének fejlesztése a SEAT vezetése alatt
A SEAT az elektromos mobilitás tekintetében is a jövő útjára lépett – a SEAT IBE tanulmánymodelljével a spanyol márka a 2010-es Párizsi Autószalonon már a közeljövő városi közlekedés kompakt sportkupé-koncepciójával jelenik meg. A SEAT IBE első változata már a Genfi Autószalonon bemutatkozott, s azóta formavilágában, technikájában és belső kialakításában egyaránt jelentősen továbbfejlődött. Most elsősorban utastere kap nagyobb hangsúlyt, amely e járműkategóriában különösen tágasnak és sokoldalúnak bizonyul, a személyre szabott connectivity és infotainment innovatív koncepciójaként.A SEAT IBE karakterének középpontjában a vezetés dinamikus élménye áll, ami a tanulmánymodell tűzpiros színét látva is azonnal egyértelmű. A kompakt sportkocsi lapos és széles, erőteljes arányok illetve pengeéles metszésű LED-technikájú fényszórói összpontosító „tekintete” mellett. Rövid, mindössze 3,83 méteres karosszériájával a fiatalok és a lélekben fiatalok ideális városi közlekedési eszköze. A SEAT IBE azonban sportos karakterét innovatív technikáival is tökéletesen kombinálja. Tisztán elektromos hajtásrendszere a helyi emisszió-mentes közlekedés élvezetes eszközévé avatja, miközben erőteljes 75 kW-os (102 LE) motorja és intelligens anyagkombinációkat felvonultató építési módja eredményezte csekély saját tömege komoly menetteljesítményekkel ruházza fel.

Műszaki koncepcióján túl a SEAT IBE formavilágában is izgalmas jövő felé mutat. Atletikus stílusa és letisztult, precíz vonalvezetése immár a SEAT-design következő evolúciós szintjét képviseli. Semmi mással össze nem téveszthető, karakteres stíluselemek – a minimumra redukálva, ám tökéletesen kivitelezve – képviselik a SEAT formai koncepciójának stratégiai kvalitásait a jövő modellgenerációjában.„A SEAT keményen dolgozik a jövő elektromos mobilitásán” – hangsúlyozta James Muir, a SEAT, S.A. elnöke. „Kiemelkedően gazdaságos ECOMOTIVE modelljeink nagy sikerének nyomdokain, már a hibrid és elektromos járművek jelentik a következő lépést egyértelműen stratégiánkban. Az IBE pedig semmi kétséget sem hagy afelől, hogy a SEAT a jövőben is minden szegmensben innovatív, stílusukban merész és fiatalos autókat kínál majd, mit sem áldozva fel eközben a gyakorlati használhatóság területén.”

A koncepció

A vezetés dinamikus élménye, a környezet iránt is felelősséggel
A SEAT IBE a dinamikus design és a kompakt sportautó karakterének egészen egyéni megközelítését kínálja, mégpedig meglepően magas fokú mindennapos használhatóság mellett. Elsősorban olyan európai nagyvárosok illetve vonzáskörzetük optimális közlekedési eszköze, mint például Párizs, London, Berlin vagy Barcelona. E környezetben érvényesülhet igazán a vezetés az IBE által kínált nulla emissziójú élménye, kivételes fordulékonysága, tekintélyes belső térkínálata – és természetesen letisztult és extrovertált formai nyelvezete nyomán született vonzó megjelenése.

„A városi nulla-emissziójú közlekedés jelentősége rohamosan növekszik” – véli Frank Bekemeier, a SEAT kutatás és fejlesztés területéért felelős ügyvezető alelnöke. „A SEAT pedig éppen ezen merőben újszerű kihívásokra fejleszt innovatív koncepciókat. Az IBE a kompakt méretek, a magas fokú mindennapos használhatóság és az egyéni stílus egészen különleges kombinációja, amely különösen egyedivé avatja.”Klasszikus sportautó-arányok

A SEAT IBE abszolút kompakt, 2+2-üléses sportkupé, amely mindössze 3,83 méteres hosszúságával a nagysikerű SEAT Ibizánál is mintegy 20 centiméterrel rövidebb. Mindemellett szokatlan, 1,77 méteres szélességével, s az ehhez párosuló csupán 123 centiméteres magasságával az IBE egyértelműen a sportautók klasszikus arányait képviseli.

A SEAT IBE 2+2-üléses karosszériájával kifejezetten a fiatalos életstílusra hangolva készült, igazán bőséges térkínálattal egy pár számára, de hellyel akár négy személy kényelmes utazásához is. Csomagtere bőségesen elegendő a bevásárláshoz, míg lehajtható hátsó ülései révén a szabadidős és a sporteszközök, vagy egy hétvégi túra poggyásza számára is kellő helyet biztosít. A hátsó üléstámlák egyenként is lehajthatók és a csomagtér-padlózattal egy szintben sík rakfelületet képeznek. Az IBE így akár háromüléses autóként is használható, ez esetben még tágasabb csomagteret kínálva.Spontán dinamika, nulla emisszió
A SEAT IBE olyan tisztán elektromos hajtású autó, amely nulla károsanyag-kibocsátás mentén üzemel, s e korszerű technika szellemében kialakított, kompakt konstrukciót képvisel. Az elektromos motor a szabályozóelektronikával együtt az extrém laposan ívelő motorházfedél alatt, míg a lítiumion-akkumulátor az autó rövidre szabott hátuljában kapott helyet. A független hátsó felfüggesztés különösen helytakarékos konstrukciójának köszönhetően a tervezők az energiatároló egységet a csomagtér padlózata alatt helyezhették el. Az elektromos motor 75 kW (102 LE) teljesítményével, illetve 200 Nm maximális forgatónyomatékával az IBE külső megjelenése sugallta élményeknek pontosan megfelelő menetdinamikai képességekkel szolgál.

A városi forgalomra oly jellemző, 0 és 50 kilométer/óra közötti gyorsítás mindössze 3,6 másodpercig tart, míg az IBE 80-as tempóig 6,6, a 100 kilométer/órás sebességhez pedig összesen 9,7 másodpercet igényel. E meggyőző menetteljesítmények nem csupán az elektromos motor eleve kedvező teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikájának köszönhetők, hanem a SEAT IBE igen alacsony, mindössze 1.100 kilogrammos saját tömegének is. Ennek alapjául az intelligens könnyűszerkezetes építés, valamint az alumínium és az acél hatékony együttes alkalmazása szolgál.

A folyamatos teljesítmény-leadás 50 kilowattra (68 LE) korlátozott értéke, illetve a 160 kilométer/órára határolt végsebesség a városi autópályákon is több mint elegendő a dinamikus autózáshoz. Az akkumulátor kapacitása 18 kilowattóra, ami a nagyjából 130 kilométeres hatótávolsággal szintén bőségesen megfelelő a városi használat napi mobilitási igényeihez.„Állandó kapcsolatban”
A SEAT briliáns logika szerint felépítve kínálja megoldásait korunk mobil nemzedékének a connectivity és infotainment területén egyre bővülő igényeire. Az alapot a tulajdonos saját okostelefonja, mondjuk egy iPhone jelenti. Napjainkra e korszerű eszközök már jóval többet kínálnak a telefonos és e-mail kommunikációs központ funkciójánál, gazdájuk kapcsolati információit és kedvenc zenéit is tárolják, navigációra is használhatók, de az internetről közlekedési híreket is letölthetnek, s még sokáig folytatódhatna a lista. A kínált funkciók sora napjainkra szinte már végtelen.

A SEAT IBE vezetője vezeték nélkül csatlakoztathatja smartphone készülékét az IBE rendszeréhez, s közvetlenül ellenőrizheti, illetve tekintheti át a jármű egyes rendszereit, köztük az akkumulátort és a fedélzeti számítógépet. A telefonról zeneszámok vagy akár teljes albumok választhatók ki, amelyek a „drag to car” opció választásával az autó hangrendszerén át szólaltathatók meg. A műszerfali képernyő és a kormánykerék kezelőelemei hatékonyan egyszerűsítik a kezelést és segítik az integrált infotainment-menü használatát.

Egyéni megoldások, egyszerű frissítés
A rendszer előnyei pedig egyértelműek: a saját okostelefonján tárolt adatok mindig frissek és teljes körűek, a kezelés pedig egyszerű és magától értetődő. A segéd- és navigációs funkciók különleges alkalmazásokkal érhetők el, a rendszerben tárolt multimédiás tartalmak pedig egyszerűen érhetők el és tölthetők le. A rendszer elérhető költségszint mellett a lehető legpontosabban személyre szabott megoldásokkal szolgál. A személyes smartphone kedvező áron frissíthető vagy akár újra cserélhető. Magában a járműben ennek megfelelően már nem merülnek fel a csupán viszonylag komplex módon frissíthető „in-car” rendszerek költségei.

További képek:

Folyt következik hamarosan


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése